Een maand in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu Een maand in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu

Een maand in Paramaribo

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Roxan

15 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Wauw. Alweer een maand in Suriname. Wat gaat de tijd belachelijk snel. Waar in Nederland iedere zondag te kort duurt en iedere maandag te lang vliegen alle dagen hier in een razendsnel tempo aan mij voorbij. Maar ik geniet ervan hoor, met volle teugen. De eerste twee weken klonk vijftien juli veel te ver weg, maar nu ik eenmaal m'n plekje gevonden heb mag die datum nog heeeel ver weg blijven.

Nu lijkt het voor jullie natuurlijk alsof ik hier weinig uitvreet, met die zon-, strand- en feestfoto's, maar ik werk gewoon door hoor. Maak veertig uren in een week en daarbij steeds een stukje beter in wat ik hier doe. Voor wie een item wil bekijken, tik op youtube.com '10 minuten journaal 4 maart 2014' in en gij zult vinden. Het item over de politie in die aflevering heb ik gemaakt, daarnaast ben ik nog te spotten in het stukje over de gehandicapte kindjes. Zoals iedereen weet ben ik natuurlijk helemaal niet gemaakt voor de zorg, maar ik moest me even bewijzen tegenover mijn vriendinnetjes die in de Ursula werken, toch?

Ik probeer hier veel in het weekend te werken. Nu eventjes killing, weinig vrij, maar ik verdien er veel vrije dagen mee. Die kan ik gebruiken wanneer mama, Annouk en Joost hier zijn. Aanstaande maandag is het hier Holi Phagwa, een nationale feestdag, het lijkt heel erg op holy colourfestival of Kleurenblind, waarbij je elkaar onder gooit met verfpoeder, super gaaf. Het feest is op het onafhankelijkheidsplein in de stad, met DJ Chuckie.

Vorig weekend zijn we naar White Beach geweest, prachtig! Heerlijke dag uitgerust. De zon is zo onwijs fel, dat ik (ik overdrijf niet en ja, lach maar) zonnebrand factor 100(!!) heb gekocht om niet te verbranden. De korte droogte is aangebroken en de warmte knop is nog even een paar graden warmer gedraaid. Extra zweten en extra smeren, maar gelukkig wen je aan alles.

Wat een cadeautje vandaag. Krijg ik ineens een nieuwsbericht doorgestuurd: Annouk van der Weijden wint eerste wereldbekertitel. Hoe gaaf. Tranen van geluk toen ik haar even opbelde. Fantastisch. Wat een afsluiter van het seizoen, zo trots!

Ga nu even mijn oude vertrouwde verslaving oppakken: shoppen. Yeah. 22-23 maart ga ik op trip naar Brownsberg, zal daarna een uitgebreider verslagje brengen! Byeeee.

  • 15 Maart 2014 - 19:45

    Marieke Janmaat:

    Super gaaf je verhalen Rox! Veel plezier bij Brownsberg! Tip: neem genoeg water mee als je naar een waterval gaat lopen ;)

  • 16 Maart 2014 - 09:24

    DICK JANMAAT:

    hoi Roxan,
    Je hebt weer heel wat beleefd deze week, je ziet erg veel.
    Ja hé, leuk voor Annouk, ze reed beregoed.
    Ze zal nu wel lekker op vakantie gaan en daarna naar Suriname, ze kijken er erg naar uit.
    Met de zon daar, zal je straks wel zo bruin als een tor zijn.
    Bart gaat volgende week op wintersport en Lotte van Daan gaat volgende week afzwemmen voor haar B diploma.Ze zit nu op hockeyen ze is pas 5 jaar oud.
    We wensen je nog veel plezier toe, Roxan, en we blijven je volgen.
    groeten tante Carla en ome Dick.


  • 16 Maart 2014 - 21:57

    Hans Pietersen:

    Hoi Roxan,
    Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin daar.
    Het feit dat de tijd zo snel gaat voor je zegt genoeg.
    Je factor 100 kan ik wel begrijpen, ik heb ik St Maarten ook heel wat moeten smeren.
    Heel veel plezier daar en groeten uit het 'koude' Nieuwveen.

  • 05 April 2014 - 14:35

    Monique Koolemans :

    Super leuk om al je ervaringen te lezen, alsof ik weer twee jaar terug in de tijd ben(Rowie in Spanje). Geniet ervan, zo'n ervaring pikt niemand je meer af! En idd goed smeren hoor!
    Groetjes van de hele familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Hi! Hier kun je al mijn reisverslagen vinden van mijn avonturen in de jungle van Suriname, maar natuurlijk ook van mijn stage in Paramaribo. Enjoy!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 14122

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 15 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: