Feeling hot, hot, hot! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu Feeling hot, hot, hot! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu

Feeling hot, hot, hot!

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Roxan

15 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat een tranendal. Bah. Het viel me zwaar, dat afscheid nemen. Onwijs leuk dat mijn schoonouders met Fleur, mijn ouders, Joost en Kel & Pien gekomen zijn om me uit te zwaaien. Eenmaal door de douane heb ik nog even goed een potje zitten janken. Toen heb ik een tv met Olympische Spelen opgezocht en al snel kon ik inchecken.

Toen ik eenmaal mijn plek gevonden had in het vliegtuig, werd ik vriendelijk verzocht van stoel te wisselen. Zo lief als ik ben (kuch) deed ik dat natuurlijk en na een kwartier op mijn nieuwe plek kwam de stewardess naar me toe of ik misschien weer met iemand wilde wisselen? Ik kreeg een stoel in de comfort class: geen probleem. Met een uur vertraging vertrokken we dan eindelijk. Heerlijke vlucht gehad, de tijd ging snel met 3 films en een paar series. En ik had extra beenruimte, ideaal.

Eenmaal in Paramaribo wist ik even niet waar ik het zoeken moest. Ik stapte het vliegtuig uit en had het gevoel dat ik vlak achter de mega-uitlaat van dat mega-vliegtuig stond, maar nee: dat was de normale temperatuur. Oei, even wennen. Van het vliegtuig moest ik een uurtje rijden met de taxi, helaas was het donker dus heb ik niet veel kunnen zien. In de taxi kwam ik Roos tegen, die toevallig bij mij in het studentenhuis woont.

Mijn kamer is klein, maar prima! Een bed, kast, bureau, bureaustoel en een koelkastje. Een eigen badkamer en leuke huisgenootjes. Komt helemaal goed hier. Maar wat een hitte zeg. Hoe heb ik het in GODSNAAM bedacht om 11 (!!) lange mouwen shirts/truien/jasjes in mijn koffer te stoppen? Om nog maar niet te beginnen over die 4 lange spijkerbroeken (??). Totaal niet nodig. De douche heeft maar een knop: koud. Dat zegt genoeg over hoe warm het hier is.

Ik dacht dat ik geen last zou hebben van de jetlag, maar hij is flink aanwezig. Vrijdagochtend om 04:00 uur (deze tijd) was ik klaar wakker. Daarom 's ochtends nog lekker geluierd in de hangmatten. In de middag zijn we gaan fietsen, zodat ik al een stukje van Paramaribo heb gezien.

Aan het eind van de middag ben ik naar mijn stage gegaan om kennis te maken, super leuk! Ze gingen sporten en dus kon ik meedoen als kennismaking, heb erg gelachen. Na een goeie work-out werd er nog even gedanst. Zal een filmpje bijvoegen. Maandag om 8 uur begint mijn stage, spannend!

Mijn eerste maaltijd bestond uit Hollandse kost: aardappelen, doperwten/worteltjes en vissticks! Haha! Ik at met mijn huisgenootjes mee. Daarna hebben we een spelletje gedaan en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan, om vervolgens weer heel vroeg (07:30 uur) wakker te worden: fijnnn!! Maar vandaag hebben we een lekker dagje relax dagje gepland en vanavond gaan we lekker uit eten en wat drinken bij de waterkant.

Dat was mijn eerste dagje Paramaribo! Lekker weertje daar? Haha!
Tot snel! 'xx



  • 15 Februari 2014 - 14:30

    Marieke Janmaat:

    Roxx! Zonde! Je gaat toch geen hollandse pot eten met zulk heerlijk Surinaams eten. Haha! En geloof me, er komt een tijd dat je verlangd naar een warme douche hoor! Veel plezier in Surimaribo! Waterkant: leuk!! Xx

Tags: Paramaribo, KLM, Zon, Hitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Hi! Hier kun je al mijn reisverslagen vinden van mijn avonturen in de jungle van Suriname, maar natuurlijk ook van mijn stage in Paramaribo. Enjoy!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 14148

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 15 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: