Eerste stagedagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu Eerste stagedagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu

Eerste stagedagen

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Roxan

19 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hi daar ben ik weer! Worden jullie al moe van mij? Ik heb er weer een aantal dagen op zitten, waaronder mijn eerste stagedagen. Vond ik wel de moeite waard om te delen.

Zaterdagavond ben ik uiteten geweest bij JiJi's: wraprol met kip en patatjes, hmm. Zondag zijn we naar de Carolina kreek geweest. Onwijs gaaf! De Carolina kreek ligt op een dik een uur rijden van de stad en is een uitmonding van de Suriname rivier. Het water is bruin als cola, dit komt omdat er bauxiet in de bodem zit, hierdoor wordt het water donker. Ook zitten er veel dode bladeren in wat het water donkerder maakt. Dat was de eerste keer buiten de stad en in de jungle, echt gaaf!! Ik was daar met vier huisgenootjes en nog een groepje andere Nederlandse stagiaires. We hebben gezwommen en heerlijk in onze hangmatten gelegen, daarna hebben we gebarbecued.

Maandag was het dan zo ver: mijn eerste stagedag. Helaas kon ik nog niet zoveel doen, omdat de items van het weekend verwerkt werden en daar al mensen mee bezig waren. Ik ben even mee geweest naar een school om wat kinderen te filmen. Ook heb ik wat gemonteerd. Er zijn twee andere Nederlandse stagiairs, Bas en Ard-jan. Gezelliggg! HELAAS moet ik een lange broek en dichte schoenen aan naar stage, maar gelukkig hebben we airco. Iedereen heeft in Suriname een lange broek aan en een shirt met mouwtjes tijdens werk, hoe iedereen dat volhoud is me een groot raadsel. Na het werk ben ik met Roos het zwembad in gedoken. 's Avonds ben ik verhuisd naar een andere kamer, daar ging ik weer: 100 keer de trap op en neer met al mijn zooi. Had ik net alles uitgestald.. Maar nu zit ik wel beneden, wat erg fijn is omdat je dan tijdens eten enzo dichtbij je spulletjes zit.

Ook dinsdag was er voor mij nog weinig te doen op stage. Ik ben meegegaan om het item van de dag ervoor af te maken en heb weer wat gemonteerd. Ik ben met Mark en Ilse (twee huisgenootjes) gaan kickboksen bij The Gym een stukje verderop. Zwaar!! Zeker in deze hitte. Na afloop voel je je alsof je onder de douche gestaan hebt. Het was wel echt heel gaaf, dus ik ga lid worden. Je mag dan voor iets meer dan 10 euro in de maand drie (!!) keer per week komen kickboksen. Moet toch proberen een beetje fit te blijven hier! Na het kickboksen zijn we Roti gaan halen, waarbij ik totaal onverwachts in aanraking kwam met mijn grootste fobie: kipkluiven. Ik bestelde Roti met kip, aardappel en kouseband. Kreeg het netjes in een zakje mee naar huis. En wat denk je? Eenmaal thuis, uitgevouwen op mijn bord, blijkt dat ze gewoon hele kipkluiven op die wrap hebben gekwakt! BAH! Maaaaar ik laat me niet kennen, ik heb netjes (met mes en vork, heb het niet aangeraakt hoor) de kip eraf gesneden en de botjes snel weggedaan. Jammer voor Kelly, die de weddenschap met mijn moeder dik gaat verliezen. Zij zei namelijk dat ik binnen twee weken wel zou kluiven, denk 't niet sis. Zonder die botten was het overigens wel heel lekker, alleen bestel ik de volgende keer gewoon met kipfilet.

Het is nu woensdagochtend 07:30 uur en ik heb net kleine Fleur weer op Skype gezien. En natuurlijk haar papa en jarige mama en mijn hele schoonfamilie. Super leuk! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar gelukkig hebben we toch even kunnen praten. Ik vertrek straks naar het kleine plaatsje Moengo, een uur rijden buiten de stad. We gaan hier filmen op een buitenschoolse opvang. Ik mag het item donderdag ook gaan monteren, eindelijk aan de slag dus!

Tot snel! xx

  • 19 Februari 2014 - 11:38

    Kelly:

    Haha, shit! Maar je eet er in ieder geval al van, dat is de eerste stap ;)!!
    Veel plezier vandaag! Xx

  • 19 Februari 2014 - 12:12

    Milan:

    Binnen een klein weekje al helemaal je plekje gevonden zie ik! Ik vind het heel knap van je!! Snel Skypen en veel plezier op stage vandaag! Xxxx

  • 19 Februari 2014 - 18:48

    Steef:

    Superrrr leuk rox! Klinkt als leuke eerste dagen! Geniet er van zonder de kipkluif! ;-) xx steef

  • 20 Februari 2014 - 14:20

    Ylv & Anouk:

    Vet leuk Roxiee!
    Wij zitten nu in een vet saaie les.... geniet ervan, we miss u!!
    xxx anouk & ylv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Hi! Hier kun je al mijn reisverslagen vinden van mijn avonturen in de jungle van Suriname, maar natuurlijk ook van mijn stage in Paramaribo. Enjoy!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 14139

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 15 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: