Spelletje wie ben ik? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu Spelletje wie ben ik? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxan Weijden - WaarBenJij.nu

Spelletje wie ben ik?

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Roxan

01 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vorig weekend was een groot potje van Wie ben ik? voor mij. Met m'n stagebedrijf zijn we drie dagen de jungle in getrokken om eens goed na te denken over het bedrijf, je collega's, maar vooral ook jezelf. Confronterend, maar leerzaam. Onwijs gaaf dat ik dit na mijn eerste stageweek al mee mocht maken.

We verbleven in een grote hut bij een kreek, net het paradijs (alhoewel ik daar nooit geweest ben, maargoed). Je beseft je pas hoe mooi het is als je weer terug bent in de stad, op het moment zelf is het amper te bevatten! Slapen in een hangmat was flink wennen voor me. De eerste nacht geen oog dicht gedaan, wat een drama! De tweede nacht als een roosje geslapen, was dus toch even oefenen. We hebben veel nagedacht over de toekomst van het bedrijf maar ook van jezelf, over je goede en je minder goede kwaliteiten, je kansen en doelen in het leven. Mijn hersenen hebben overuren gemaakt deze week, maar het is wel heel goed voor me.

Op stage is het erg leuk. Bas en Ard zorgen goed voor me ;) De lullige opmerkingen vliegen me om de oren en ook bij hen eens goed voor me zijn om niet te happen, maar dat wil nog niet echt lukken, haha. De aard van het beestje, he. Ik moet goed oefenen met filmen en monteren, maar langzaam gaat het steeds beter. Het gave is dat je op zo veel plekken komt om items te draaien. Waar anderen trips maken kom jij gratis op de mooiste plekjes! Kijk er erg uit naar wat ik allemaal nog te zien ga krijgen.

De tijd gaat onwijs snel. Ik zit hier alweer meer dan twee weken. Gisteren heb ik een heeeel groot hartje in mijn agenda getekend op 10 april. Mam, Annouk en Joost komen me dan opzoeken, leuk om naar uit te kijken. Zo blij om mensen te laten zien wat ik bedoel. Je kunt onmogelijk begrijpen hoe het hier is, hoe het eruit ziet, hoe de mensen zijn enz. als je er niet geweest bent. Maar toch probeer ik mijn best te doen voor jullie, hoor :)

Liefs, Rox

  • 02 Maart 2014 - 02:16

    Bas:

    Cool! Gaaf werk Rox! Ben jaloers, geniet ervan!

  • 02 Maart 2014 - 09:42

    Tante Carla En Ome Dick.:

    hoi Roxan,
    Een heel mooi stukje dat je geschreven hebt.
    Jij ziet nog eens wat van de wereld.
    Ik kan me voorstellen dat het slapen in een hangmat wel even wennen is, op de duur valt je van moeiigheid wel in slaap.
    Het is hier carnaval, lekkere temperatuur, de mensen maar feesten.
    De kinders zijn op wintersport in Oostenrijk.
    Annouk is druk aan het schaatsen de NK in Amsterdam.
    Het ga je goed Roxan en we blijven je volgen.
    De groeten van ons uit Oudenbosch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Hi! Hier kun je al mijn reisverslagen vinden van mijn avonturen in de jungle van Suriname, maar natuurlijk ook van mijn stage in Paramaribo. Enjoy!

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 14145

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 15 Juli 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: